تبلیغات
شب مهتابــــــــی - معجزه شکرگذاری-قسمت بیست و هشتم
 
معجزه شکرگذاری-قسمت بیست و هشتم
نویسنده :
 مهتاب الف
تاریخ :
 یکشنبه 29 بهمن 1396
زمان :
 07:36 ب.ظ
نظرات |



روز بیست و هشتم

قدرشناسی را به خاطر بسپارید

در قدرشناسی رازی نھفته است. شما باید بدانید که مواھب ھمواره اینجاست، پیرامون ما، یا تنھا برای شما

 نادیدنیست.


چارلز دولنیت (متولد ١٩۵١) شاعر و استاد موسیقی فولکلورسلتی


ھر روز یگانه است؛ ھیچ روزی مثل روز دیگر نیست. چیزھای خوبی که ھر روز اتفاق میافتد،برای ھمیشه متغیر

و متفاوت است. از این روی ھنگامی که شما قدرشناسی را با شمارش موھبتھای دیروزتان به یاد میآورید، گذشته

از اینکه این کار را چند بار انجام می دھید، ھر بار متفاوت خواھد بود. این یکی از ھمان دلایلی است که ھمواره

شکرگزار باشید و قدرشناسی را به یاد بیاورید.

مھم نیست که آرزوھای شما اکنون چھ ھستند یا در آینده چه آرزوھایی خواھیدداشت، این تمرین قدرتمندترین

تمرین برای تمام زندگی شماست.آسانترین راه برای به یاد آوردن موھبتھای روز گذشته آن است که با آغاز روز،

شروع کنید. زمانی که از خواب برخاستید، در ذھنتان رخدادھای روزتان را مرور کنید و رخدادھای اصلی و عمده

 صبح، ظھر، عصر تا وقت خواب را به یادآورید. به خاطر آوردن موھبتھای روز گذشته به تلاش چندانی نیاز ندارد؛

تنھا لازم است که رخدادھای دیروز را به صورت سطحی مرور کنیم، در حین این کار، موھبتھا بصورت حباب به

سطح خاطره ھای ذھن شما میآید. میتوانید این تمرین را با این پرسش آغاز کنید:

دیروز چه چیزھای خوبی اتفاق افتاد؟


ھرگاه شما سؤالی میپرسید، ذھنتان بصورت خودکار و سریع به دنبال جواب می گردد.ھمه چیز را به یاد آورید و

لیستی از موھبتھای روز گذشته تھیه کنید. رخدادھای روز گذشته را بکاوید تا اینکه متقاعد شوید که به اندازه

کافی موھبتھای آن روز را بررسی کرده اید.

تمرین شماره ٢٨

١- موھبتھای خود را بشمارید: لیستی از ده موھبتتان تھیه کنید و بنویسید که چرا احساس میکنید که برای

آنھا سپاسگزارید.

٢- با برشمردن موھبتھای روز گذشته تک تک آنھا را به یاد آورید و ھمه را در جایی بنویسید.

٣- ھر مورد را که به یاد میآورید، خیلی ساده کلمه سپاسگزارم، را برای آن بگویید.

۴- از امروز به بعد میتوانید این تمرین را به عنوان یک لیست نوشتاری، با بلندخواندن یا بازگفتن آن در ذھن

تکرار کنید. میتوانید لیستی از چیزھایی تھیه ببینید که در برنامه دیروز رخُ داده و درباره آنھا احساس شکرگزاری

میکنید. این لیست میتواند لیستی کوتاه باشد یا لیستی طولانیتر با ذکر جزییات دربارهی چیزی که نسبت به

 آن قدرشناس و شکرگزار ھستید.

۵- پیش از آنکه بخوابید، افکارتان را متمرکز کنید و کلمه سپاسگزارم را برای بھترین اتفاقی که در روز برای شما

رخ داده بر زبان آورید.


مرتبط با : روانشناسی (راه رسیدن به رویاها/خودشناسی/معرفی کتاب/سخنان بزرگان) دانلود کتاب(روانشناسی/شعر/رمان) و معرفی کتاب
برچسب ها : معجزه شکرگزاری-معجزه شکرگزاری راندا برن-راندا برن-کتاب معجزه شکرگزاری-تمرینات شکرگزاری-قانون جذب-


می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
 
ساقی بیار باده که ماه صیام رفت
درده قدح که موسم ناموس و نام رفت

وقت عزیز رفت بیا تا قضا کنیم
عمری که بی حضور صراحی و جام رفت

مستم کن آن چنان که ندانم ز بیخودی
در عرصه خیال که آمد کدام رفت

بر بوی آن که جرعه جامت به ما رسد
در مصطبه دعای تو هر صبح و شام رفت

دل را که مرده بود حیاتی به جان رسید
تا بویی از نسیم می‌اش در مشام رفت

زاهد غرور داشت سلامت نبرد راه
رند از ره نیاز به دارالسلام رفت

نقد دلی که بود مرا صرف باده شد
قلب سیاه بود از آن در حرام رفت

در تاب توبه چند توان سوخت همچو عود
می ده که عمر در سر سودای خام رفت

دیگر مکن نصیحت حافظ که ره نیافت
گمگشته‌ای که باده نابش به کام رفت

..............................

 

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

  وبلاگ شب مهتابی را چطور می بینی؟






 
   
   
   
 
 
   
   
   
  دانلود آهنگ , عکاسی های مهتاب , تست روانشناسی , دلنوشته , داستان دنباله دار , آزمون روانشناسی , دلنوشته عاشقانه , عکاسی های خودم , داستان های مهتاب , روانشناسی ,  
  » تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

 
 
تمام حقوق این وب سایت و مطالب آن متعلق به شب مهتابــــــــی می باشد.
.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

شارژ ایرانسل

فال حافظ